пʼятницю, 9 травня 2014 р.

Єдина країна. Реформи. Місцева (муніципальна) поліція.

 У зв’язку з анонсуванням окремими депутатами Верховної Ради України, які утворюють більшість, а потім й міністрами Кабінету Міністрів України, так званого, «реформування» органів охорони правопорядку, ми вимушені активізувати роботу над Основами Концепції реформування МВС. Такий крок обумовлений цілком виправданим занепокоєнням щодо утворення декоративної «муніципальної міліції», яка, з огляду на функціональні обов’язки, радше нагадує організовану рекетирську «бригаду» зразка середини 90-х минулого століття під «дахом» органів місцевого самоврядування.
В попередніх тезисних викладах ми запропонували своє бачення організації одного із сегментів складної системи охорони правопорядку. Мається на увазі створення Польової Варти.
Сьогодні до уваги пропонується наше бачення Місцевої (муніципальної) поліції (МП).

 В існуючій структурі органів внутрішніх справ діють Управління громадської безпеки. Саме на їх матеріально-технічній та кадровій основі пропонується створити Місцеву (муніципальну) поліцію.   

Головні завдання МП:
  • здійснення практичних заходів щодо охорони громадського порядку та громадської безпеки у населених пунктах;
  • захист прав, свобод, законних інтересів і забезпечення безпеки громадян;
  • запобігання правопорушенням та їх припинення;
  • здійснення ліцензування окремих видів господарської діяльності, забезпечення дозвільної системи;
  • проведення загальної та індивідуальної профілактичної роботи серед громадян;
  • проведення криміналістично-розшукової роботи й досудового слідства щодо правопорушень, за якими передбачене адміністративне покарання та кримінально-караних діянь визначених Кримінально-процесуальним кодексом України.
Структура та порядок формування МП:
  • Начальник поліції населеного пункту обирається громадою разом та за поданням кандидата на посаду міського, сільського/селищного Голови під час виборів до місцевих органів влади.
  • В містах з районним поділом, на території сільських громад (сільських рад) одночасно в кожному міському районі, населеному пункті сільської ради, кандидатом на посаду начальника поліції (за погодженням з кандидатом на посаду сільського/селищного, міського Голови) висуваються на вибори помічники начальника поліції.
  • Міста без районного поділу розбиваються на поліційні відділки, керівники яких призначаються начальником поліції. Поліційні відділки територіально можуть співпадати з обрисами мікрорайонів. На території відділків (на основі, т.зв., опорних пунктів) створюються поліційні станиці. В містах з районним поділом в адміністративних межах району створюються поліційні відділи, які очолюються обраними помічниками начальника поліції міста. В залежності від кількості населення, на їх території можуть утворюватись відділки та станиці, або лише станиці.
  • Для координації роботи в містах утворюється міський відділ поліції, який очолює начальник поліції міста.
  • Для координації роботи поліції на рівні області утворюється Головне управління поліції, яке очолює начальник Управління, що обирається обласною радою депутатів. Головне управління підзвітне обласній раді.
 Місцева (муніципальна) поліція діє на підставі Закону «Про місцеву (муніципальну) поліцію».

Олег Мартинюк
ІГ «Єдина країна. Реформи»
ЕАГ «Фокус»





Немає коментарів:

Дописати коментар