суботу, 14 червня 2014 р.

Єдина країна. Реформи. Кримінальна поліція.

Побіжне знайомство із запропонованими, на сьогодні, пропозиціями щодо, т.зв., реформи МВС, викликають певне занепокоєння.
Перший заступник міністра МВС п. Ярема повідомив досить тривожну річ. Посилаючись на екстраординарні обставини в державі, та, в наслідок чого, брак часу, п. Ярема запропонував не вибудовувати концепцію реформи МВС, а займатись безпосередньо підготовкою спеціальних законів, які, на його думку, в змозі реформувати систему МВС.
З нашого кута зору, сегментарне наповнення невідомо якої будови з незрозумілими й непрозорими функціями є помилковим. Матимемо загрозу чергової хаотичної й безсистемної роботи у надважливій сфері – реформі МВС. Є небезпека скотитись до банальної її профанації, елементарного перейменування й модифікації існуючого монстра без справжнього й нагального реформування. Не розуміти та не сприймати всю серйозність такої небезпеки – розцінюємо, щонайменше, як непрофесіоналізм.
Ще раз наголошуємо на необхідність, в першу чергу, вибудувати каркас будови, а вже потім зайнятись його конкретним наповненням та внутрішнім плануванням. Зворотній підхід – хибний і шкідливий.
А тому, зосередимось на наступному стовпі нашого каркасу. Кримінальна поліція.

Для глибшого розуміння ролі і місця такого утворення в системі МВС, необхідно одразу визначитися, що Кримінальна поліція – головний державний орган боротьби зі злочинністю.
Одночасно слід уяснити функціональне призначення Кримінальної поліції – профілактика, виявлення та розслідування таких кримінальних караних діянь, як злочин. Кримінальні карані діяння, на наш погляд, слід розділити на а) карні проступки, б) карні злочини.
Карні проступки – кримінальні карані діяння незначної ваги, що не несуть тяжких наслідків для суспільства та встановленого правопорядку. До них слід віднести всі склади адміністративних правопорушень та злочини невеликої тяжкості, покарання за які не пов'язані з реальним позбавленням волі (за нині діючим Кримінальним Кодексом).
Розслідуванням (розшук, дізнання) карних проступків займається місцева (муніципальна) поліція й Польова Варта. Оперативна справа, за наявності підстав із затвердженою прокурором, який здійснює нагляд за дотриманням законності в процесі дізнання, фабулою справи направляється до суду без проведення досудового слідства.
Розслідуванням карних злочинів займається Кримінальна поліція, із забезпеченням функцій розшуку та дізнання. Оперативна справа, за наявності підстав із затвердженою прокурором, який здійснює нагляд за дотриманням законності в процесі дізнання фабулою справи, передається до Слідчого управління для проведення досудового слідства з наступним скеруванням кримінальної справи до суду.

Ми пропонуємо наступну структуру Кримінальної поліції:
  • Сектор карного розшуку 
  • Сектор дізнання 
  • Сектор по боротьбі з організованою злочинністю 
  • Сектор по боротьбі з економічною злочинністю 
  • Сектор боротьби з незаконним обігом наркотиків 
  • Сектор боротьби з кіберзлочинністю 
  • Сектор кримінальної поліції у справах дітей 
  • Сектор оперативної служби 
  • Сектор оперативно-технічних заходів 
  • Сектор боротьби зі злочинами, пов'язаними з торгівлею людьми 
  • Сектор Укрбюро Інтерполу 
  • Науково-дослідний експертно-криміналістичний центр 
  • Структури, які забезпечують інформаційно-аналітичний, фінансово-економічний та матеріально-технічний супровід роботи.
Олег Мартинюк
ІГ «Єдина країна. Реформи»

ЕАГ «Фокус»

Немає коментарів:

Дописати коментар