понеділок, 1 червня 2015 р.

Щодо місцевих виборів’2015


Наразі, до Верховної Ради подано щось 5, чи 6-ть проектів, т.зв., виборчих законів. Акцентується увага на виборах за пропорційною системою, на основі відкритих списків.
Чи добре це? На загал, безумовно – так! Чи вибраний вдалий час? А ось тут давайте поміркуємо.
Відкриті списки у пропорційній системі виборів – беззаперечний плюс. Проте, таїть у собі досить багато, як ментальних, так і суто технічних проблем. Запроваджувати дану виборчу систему за півроку до виборів – крок авантюрний.
Як діяти?

1) З огляду на адміністративно-територіальну реформу, т.зв., «децентралізацію влади», тобто, наповнення новим змістом блоку повноважень органів місцевого самоврядування, запровадження, як необхідної умови, бюджетно-податкового реформування, пропонується одночасно прийняти вже на цій сесії пакету законів, що регулюють вищезазначені правовідносини. З відтермінуванням вступу у дію на ДВА роки. Принаймні, адміністративно-територіальних та виборчих законів.
2) В жовтні 2015 року провести вибори до органів місцевого самоврядування існуючих нині адміністративно-територіальних одиниць рівня обласних, районних, міських, селищних, де вони є центрами районів, рад на пропорційній основі з обов’язковим зазначенням першої десятки кандидатів у виборчому бюлетені.
Сільські, селищні ради обирати за мажоритарною системою з обов’язковим висуванням кандидатів винятково політичними партіями.
Сільських, селищних, міських голів обирати у два тури. 
Для впровадження такої системи виборів необхідно разом з пакетом законів зазначених у п.1) прийняти відповідні зміни й доповнення до діючого закону «Про вибори до органів місцевого самоврядування…», де в обов’язковому порядку відобразити, що повноваження новобраних органів влади припиняються з моменту вступу у силу пакету законів. Іншими словами, термін повноваження цих рад і голів становитиме ДВА роки.
Такий порядок дасть можливість без поспіху і профанації запровадити нову модель адміністративно-територіального устрою України, не приведе до розбалансування органів місцевого самоврядування та дасть можливість ґрунтовно підготувати виборців до голосування за відкритими списками.
Поспішне прийняття нового виборчого закону може спричинити банальний зрив виборів, або, що ще гірше, тотальну їх фальсифікацію через непідготовленість, як самих виборців, так і членів виборчих комісій.
Відтермінування – річ невдячна, але профанація й імітація – ще гірше.
Олег Мартинюк


Немає коментарів:

Дописати коментар