четвер, 28 серпня 2014 р.

Єдина країна. Реформи. Збройні сили. Поточний виклик

Відсутність чіткої, обдуманої системи воєнного будівництва у непростий для країни час виливається невиправданими людськими й матеріальними втратами та деморалізацією війська.
Створюючи на марші воєнізовані підрозділи, у воєнного та і політичного керівництва держави не було стратегічного бачення їх ролі і місця у всій системі оборони країни. Мало і має місце використання новостворених підрозділів не за функціональним призначенням. Зокрема, т.зв., спецпідрозділів МВС та батальйонів територіальної оборони. Роль Національної Гвардії взагалі звелась до загальновійськових АРМІЙСЬКИХ штурмових підрозділів.

Результатом цього є недостатня координованість дій та загального підпорядкування окремих бойових одиниць під час проведення військових операцій.
Окремими керівниками спецбатальйонів пропонується створення своєрідного «штабу партизанського руху».
На нашу думку, доцільніше б було вести мову про створення Військ територіальної оборони (ВТО) у системі МО. Маючи на увазі ті пропозиції, що звучать від командирів добровольчих батальйонів.
Керівництво військами здійснює командувач ВТО та голова комітету начальників штабів підрозділів територіальної оборони. Формування батальйонів (чи інших за назвою утворень) здійснюється на територіальній основі (порядок, умови, чисельність мирного/воєнного часу – окрема розмова). У час воєнної загрози саме на базі ВТО можуть формуватись НЕРЕГУЛЯРНІ добровольчі воєнізовані підрозділи, без територіальної прив’язки їх особового складу, але з відповідним статусом та матеріально-технічним забезпеченням через МО.
Саме зараз слід чітко визначити функціональне призначення Національної Гвардії та спецбатальйонів МВС.
Національна Гвардія, на нашу думку, має відігравати роль ар’єргарду військових армійських підрозділів на визволених територіях, селах та містах. До її функцій має належати зачистка території від ворожого елементу.
Спецбатальйони МВС утворюють свого роду тимчасові адміністрації на звільнених територіях, перебирають функції з управління та наглядають за дотриманням правопорядку на звільнених територіях до формування легітимних органів місцевого самоврядування та структурних підрозділів МВС, прокуратури, судів.
У цей важкий час не варто гратися у лжедемократію і творення «позитивної картинки» для когось.
Слід негайно оголосити воєнний стан на окупованих територіях і діяти відповідно до нього.

Олег Мартинюк
ГІ «Єдина країна. Реформи»

ЕАГ «Фокус» 

Немає коментарів:

Дописати коментар